14. maaliskuuta 2018

Tienaako miehesi tarpeeksi elättääkseen teidät?

Olin suomalaisten naisten tilaisuudessa ja olin uutena esitellyt itseni ja kertonut, että olen kotona ja mieheni on töissä. Jossakin vaiheessa vieressäni istuva rouva kääntyi puoleeni ja sanoi hiljaisella äänellä: “Tienaako miehesi tarpeeksi elättääkseen teidät?”

Minulla löi aikani tyhjää ja mietin, että kuulinko oikein ja vastasin sitten: “Kyllä.”

Vastaukseni saatuaan rouva kääntyi takaisin tuttavansa puoleen ja jatkoi keskustelua hänen kanssaan.

Myöhemmin mietin syytä kysymykseen ja harmittelin, että en kysynyt miksi hän sinä kyseli. Pelkäsiköhän, että olemme tulleet tänne elämään sosiaaliturvalla? Jotenkin olisin ymmärtänyt, jos tuon olisi minulle esittänyt saksalainen tai hetkinen, niinhän sen esittikin suomitaustainen rouvahan oli saksankansalainen.

Tiedän lisäkseni yhden ulkomaalaisen, jolle on sama kysymys esitetty ja hänkin kertoi kummastelleensa kysymystä.

Onkohan tuollainen kysymys hyvinkin normaali? Olisipa mukava tietää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti